Koninklijke vereniging E.H.B.O. afd. Rotterdam IJsselmonde

Voorzitter: mw. C. Goedkoop- de Jonge

Secretaris: mw. B. van der Wijk- Bergsma

Penningmeester: dhr. A. de Goederen

Wij bestaan al sinds 1932 dus ruim 80 jaar.

Onze lessen worden gegeven op dinsdagavond in de periode september t/m maart in de van Brienenoordschool, Percevalweg 4, 3077 NK te Rotterdam Oud- IJsselmonde

Van 19.45 uur tot 21.45 uur

Aan onze vereniging zijn 3 kaderinstructeurs, 2 lotussen, 2 aspirant lotussen en kaderinstructeurs voor de Nederlandse Reanimatieraad verbonden.

Wij verzorgen 1 x per jaar een basiscursus voor het verkrijgen van het eenheidsdiploma EHBO.

Deze lessen worden gegeven op onze locatie in de van Brienenoordschool door een kaderdocent ondersteund door een lotus.

Na 10 tot 16 lessen ( afhankelijk van de snelheid van de groep) wordt deze curus afgesloten met een examen onder toezicht van een arts en kader instructeur van het oranje kruis.

Deze cursus is inclusief training, reanimeren, AED bediening examen en een diploma.

De minimumleeftijd is vanaf 16 jaar.

Na afronding van deze cursus is het vereist dat men ieder jaar 8 verplichte lessen moet volgen om het diploma geldig te houden.

Evenementen

Ieder cursusjaar sluiten we af met een speciale les waar een spreker voor is uitgenodigd.

Dit seizoen is het Ghor bij ons geweest. Het was een zeer gezellige, leuke en leerzame
les waarbij we een inzicht hebben gekregen over hoe er over onze veiligheid wordt
gewaakt. Zij doen erg veel bij evenementen en rampen.

Aan het eind van de avond hebben we onze jubilarissen gehuldigd en onze pas
geslaagden een diploma kunnen uitreiken. Ook de nieuwe diploma’s voor de herhalingscursus worden dan uitgedeeld.

Op verzoek verlenen wij ook EHBO aan kleine evenementen met een aantaal van onze
leden. o.a bij wijkfeesten, bijeenkomsten, braderieën, sportevenementen. Ook worden
we wel eens uitgenodigd bij groteren evenementen door b.v. het rode kruis of een
andere EHBO vereniging als er niet genoeg mensen zijn.

Bij een groot evenement zoals de tour de france hebben we heel fijn samengewerkt met het rode kruis.